preskoči na sadržaj
Događanja

Strast i bol Fride Kahlo

Dvije subote zaredom, 20. i 27. listopada gimnazijalci su putovali u Budimpeštu na izložbu meksičke slikarice Fride Kahlo u organizaciji profesorice likovne umjetnosti Karmen Farkaš. Više od trideset djela, većina posuđenih iz Muzeja Dolores Olmedo iz Mexico Cityja, izloženo je u Mađarskoj nacionalnoj galeriji. Ova nadasve inspirativna, osjećajna, u istom trenu prelijepa i pretužna izložba otvorena je na 111. obljetnicu njenog rođenja i donosi pregled nekih od njenih najpoznatijih i najranijih djela.


Jedna od prvih izloženih slika njezin je autoportret Slomljeni stup koji posjetitelja izravno uvodi u rad i život Fride Kahlo obilježen posljedicama nesreće koju je preživjela kao tinejdžerka. Izložen je i jedan od njenih najranijih radova iz 1927. godine i njene najpoznatije slike Autoportret s majmunom, Henry Ford Hospital, Bez nade, My Nurse and I i A Few Small Nips, te kasniji radovi, uglavnom prikazi mrtve prirode. Boja zidova, njeni citati i meksička glazba koja svira u pozadini uvelike pridonose doživljaju Meksika i senzibilitetu slikarice, a osim slika, izloženi su i predmeti iz povijesti njezine domovine, neki iz njene vlastite kolekcije. Njezina najveća ljubav, suprug i slikar Diego Rivera i njihov turbulentni odnos prikazani su zajedničkim fotografijama i snimkama kojima je posvećena jedna cijela prostorija. „Preživjela sam dvije velike nesreće u životu. Jedna u kojoj me tramvaj učinio kakvom jesam, a druga je Diego“, citat je koji dominira ovom sobom. Posljednja je prostorija posvećena suvremenim reinterpretacijama Fride Kahlo i njene umjetnosti u djelima mađarskih umjetnika i svjetskoj pop kulturi čija je ikona postala. Njen osobni vizualni identitet i osebujan mitski stil slikanja, strast i bol koji su obilježili njen osobni i profesionalni život, a koje izložba vjerno prenosi, na mnogo načina žive i danas.

Puni dojmova s izložbe gimnazijalci su nastavili panoramski razgled Budimpešte koji su započeli prelaskom predivnog Elizabetinog mosta u peštanski dio grada gdje su imali priliku vidjeti zapadni kolodvor Keleti, stadion Ferenc Puskas, koji je dobio ime po velikanu mađarskog nogometa, i jedan od najljepših trgova u Europi, koji se nalazi na Andrassyjevoj aveniji, pod nazivom Trg heroja. Trg je poznat po spomeniku arkanđelu Gabrijelu i četrnaestorici mađarskih velikana, a izgrađen je u čast Milenijskoj obljetnici 1896. godine. Zatim su imali priliku posjetiti Crkvu svetog Stjepana i centralni trg Vorosmarty na kojem se nalazi najstarija slastičarnica u Budimpešti - Gerbaud koju su učenici spremno istražili. Vratili su se kući u kasnim noćnim satima, puni prekrasnih dojmova koje će pamtiti cijeli život za što mogu prvenstveno zahvaliti profesorici Karmen Farkaš koja je svojim trudom i ljubavlju prema umjetnosti omogućila ovaj posjet Budimpešti i izložbi Fride Kahlo.

 

Lara Marčec, 4.a



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Martina Mavrek   datum: 22. 10. 2018.

Službena FB stranica


OBAVIJESTI

Škola po mjeri učenika


e-Dnevnik


Državna matura 2019.

Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Institucije
 • MZOS
 • NCVVO
 • AZOO

Portali
 • Edu


RSS
CARNet vijesti
15.11.2018. 15:35
CUC 2018: Mreža ideja – sve što trebate znati o novim tehnologijama i digitalnom društvu
Znate li kojih je sedam načina da propadnete kao WiFi stručnjak? Jesu li roboti već u našim školama? Što kad aplikacije koje koristimo više nisu besplatne? Kako potrošiti 10.160.430.000,00 kuna? Kako napisati STEM priču? Kako isprintati molekulu DNA na 3D printeru?

14.11.2018. 11:22
Započela provedba pilot projekta CRISS u osnovnim i srednjim školama Hrvatske
U rujnu 2018. godine započela je provedba onsite pilot projekta CRISS koji se odvija u okviru programa Europske unije za istraživanja i inovacije OBZOR 2020 i ima za svrhu razvoj i pilot implementaciju digitalne platforme za stjecanje, vrednovanje i certifikaciju digitalnih kompetencija učenika. 





preskoči na navigaciju